Meidän ryhmä Inarissa

1. Päivä

Saavuimme Ivalon lentoasemalle n. puoli seitsemän aikaa ja odottelimme matkalaukkujen saapumista. Kun kaikki olivat löytäneet laukkunsa, lähdimme puksuttamaan kohti yöpymispaikkaamme Vasatokkaa. Matkalla pysähdyimme tienvarteen, katselemaan josko olisimme nähneet revontulia. Yksi himmeä haituva (?) nähtiin, mutta pilvisyyden takia siinä kaikki.

Saavuttuamme perille, huoneiden jako oli suuri haaste, mutta siitä selvittiin. Tavaroiden levittämisessä kului suuri osa iltaa. Jossain vaiheessa kävimme läheisellä hiekkakentällä hyppelemässä. Loppuillan söimme iltapalaa ja kävimme pikkuhiljaa nukkumaan.

blogimaisema

2. Päivä

Aamiainen oli klo 8. Hienon aamupalan jälkeen menimme erääseen saliin, jossa meillä oli ohjattuja tutustumisleikkejä, joiden tarkoituksena oli löytää uusia asioita toisesta. Niiden jälkeen lähdimme puksuttamaan kohti Lappi-aiheista Siida-museota. Ennen kuin lähdimme takaisin, söimme maukkaan lounaan.

Kun selviydyimme takaisin Vasatokkaan, meillä oli pari tuntia vapaata aikaa, jonka jälkeen meille pidettiin leirikaste, jossa testattiin meidän taitoja, joita tarvitsisimme selviytyäksemme Lapissa. Kyseisiin taitoihin kuului mm. yhteistyötaidot, älykkyys ja ryhmähenki. Melkein heti sen jälkeen menimme “päiväkahville” syömään välipalaa. Vapaa-aikaa oli taas siihen saakka kunnes menimme syömään päivällistä. Osa meistä meni käveleskelemään/leikkimään pihapiiriin.

Illan tullen söimme jälleen hieman iltapalaa ja aloimme rauhoittumaan ja ennen pitkää menimme nukkumaan.

Blogisukset

3. Päivä

Heräilimme noin puoli kahdeksan aikoihin jonka jälkeen menimme aamupalalle. Aamupalan jälkeen kaikki pakkailivat tavarat reppuihin retkeä varten, ja pikkubussi vei meidät Otsamotunturin juurelle. Sieltä aloimme patikoimaan tunturin laelle, jonne kaikki saapuivat eri aikoihin. Söimme eväät ja kuvailimme kameroilla hieman ympäristöä. Alaspäin matka oli huomattavasti helpompi ja alhaalla meitä odotti jälleen pikkubussi.

“Vaelluksen” jälkeen söimme välipalaa ja sen jälkeen oli jälleen vapaata. Saman kaavan mukaan taas menimme syömään, jonka jälkeen oli taasen vapaa-aikaa. Menimme nukkumaan.

blogitunturi

4. päivä

Poikkeuksellisesti aamiainen oli puoli tuntia myöhemmin. Aamupalan jälkeen suuntasimme yksityishenkilön porotilalle. Ne olivat aivan ihania ja kesyjä, ja niistä saatiin myös paljon hauskoja kuvia. Porotilan omistaja kertoi meille asiaa poroista, kuten sen, että porot tiputtavat sarvensa joka vuosi. Saimme myös taluttaa erästä poroa.

Kun saavuimme takaisin Vasatokkaan, teimme nahasta ja poronluusta koruja. Kaiversimme luuhun lappilaisia merkkejä, ja letitimme nahanpalasta rannekorun.

Loppuilta meillä oli vapaata, ja monet kävivät myös saunassa.

blogikuvasilja

5. ja viimeinen päivä

Aamulla pakkasimme kimpsut kasaan ja lähdimmekin kohti Ivalon lentokenttää. Kentällä jouduimme odottelemaan jonkun aikaa lentokonetta. Lentomatka sujui ihan hyvin. Kun viimein pääsimme takaisin Helsinkiin, jokainen lähti kotia kohti.