Islanti

5. päivä

Herättiin aikaisin aamulla aamupalalle ja lähdimme bussilla kohti satamaa. Matka sujui meidän osalta meikatessa ja hiuksia laittaessa. Matka lautalla kohti Westmann Islandia oli hyvin keinuisa. Aallot olivat korkeita ja me suomalaiset olimme ainakin innoissaan kun lautta pomppi ylös alas. Saarella kävimme tutustumassa akvaarioon, jossa oli täytettyjä eläimiä sekä erilaisia kaloja ja uskaliaimmat saivat ottaa ravun käteensä. Akvaarion jälkeen oli vapaa-aikaa. Kiertelimme saarea ja pääsimme myös kokeilemaan eräänlaista köysihyppelyä. Kaikki halukkaat pääsivät myös uimaan. Uima-hallista löytyi erilaisia liukumäkiä, kuuma-altaita, sekä kaikkien suosikki: trampoliini-liukumäki. Kävimme illalla vielä syömässä jonka jälkeen matkasimme taas lautalla takaisin satamaan ja bussilla Fludiriin.

6. Päivä

Aamulla kaikki halukkaat saivat nukkua puoli kahteentoista, jolloin oli lounas. Syömisen jälkeen meillä alkoi Workshopit. Kaikki saivat merkata listaan mihin Workshoppiin haluaisi. Workshoppeja oli laidasta laitaan. Kaikki niistä kuitenkin liittyivät jollain tapaa luontoon tai eläimiin. Sai tehdä leluja eläimille, rakentaa kaneille koppeja yms. Iltapäivällä yksi Workshopeista oli Käsipallo, jota kaikki pelasivatkin innoissaan. Nautimme kevyen päivällisen paikallisessa Etiopialaisessa ravintolassa. Illalla ohjelmassa oli Intercultural Night, johon me suomalaiset valmistimme Karjalanpiirakoita, mustikkapiirakkaa ja tarjolla oli suomalaista suklaata, leipäjuustoa, lakritsia ja paljon muuta. Islantilaisten ruokapöydässä oli tarjolla mm. Ternimaitoa, savustettua lammasta, kuivattua turskaa, karkkia ja muuta. Söimme ruokia, tanssimme Suomalaisia ja Islantilaisia tansseja sekä lauloimme. Myöhemmin illalla kaikki halukkaat lähtivät vielä pelaamaan käsipalloa.